javascript:void(0)

bebelan manusia

yang tidak pernah serik

Blog aku , blog korang!
Aug 7, 2009

malang

Posted by paih

kemalangan melanda semalam , pulang dari maktab .. ceh ngan selamba bwk moto kawan tanpa helmet

vroom vroom dari maktab trus nk balik rumah kat seri mas, perjalanan tak sampai 5 minit ngan moto , bejalan lebih 5 minit

tgh syok bwk moto sambil tengok pemandangan sekeliling , rumah2 flat yang gah , bas sekolah buruk yang tersadai , manusia lari kesana sini .. dalam hati dah rasa lain dah , mesti ada je polis arini sebab semalam mmg ramai kat area nih ..

sampai kat simpang 3 jumpa la brader polis 3 orang nek moto, ditahannya aku satu di blakang satu di depan .. ceh bajet cam aku nk lari pastu leh lah sound

" laju bang , nk lari ke " polis
"manade , saya bwk slow je .. tgk2 pemandangan" bdk inesen

"ni apasal tak pakai helmet ? " polis 2
"takde helmet encik , ni moto pinjam .. empunya tak kasi helmet"

bla bla bla

"pastu kena saman ke cik ?" *leh lak aku tanya*
"aah kene , rm200" polis 1

borak panjang lagi
bla bla bla

aku mula mengayat .. mintak dia bagi warning ah lu la apa ke
last2 dia ckp ok , xjadi saman .. dia bagi warning je ..
tapi kalo esok dia nmpk xpakai lg .. mmg kne saman tul2 n melayang rm200 aku

nasibku mmg baik la kot , syukur ..
mmg nnt kne pakai helmet la gi mana2

bak kata brader polis tu .. pakaila helmet,walopon dah buruk pon

ok ! akanku pakai xbuang2 helmet !

3 comments:

Anonymous said...

haha ,

pakai laa helmet tok kslamatan diri ..

Anonymous said...

hahaha..taw da banyak polis xpakai..huhu
naseb baek..

nadiahs said...

mantap..
gile cool leh borak2 ngn polis gtu..
hahaha..

Post a Comment